דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כוחם של הועדים החזקים בתקשורת ובמשק - הנפוטיזם החזירי ותרבות השאלטר 

מאת    [ 07/05/2011 ]

מילים במאמר: 559   [ נצפה 3002 פעמים ]

יו"ר ועד חזק? קח יחצן ותתחיל לאיים.. נפוטיזם חזירי ושלטון השאלטר בישראל.

חברת חשמל, רשות שדות התעופה, עובדי הנמלים, ועוד מקומות עבודה דומים בישראל, ידועים מזה שנים "ומככבים" בדוחות מבקר המדינה, כקרקע פוריה למינוי מקורבים וקרובי משפחה לג'ובים נחשקים בשכר מופקע ומופרז, שלא לדבר על "תנאי השירות" הנילווים לנהנתנים הללו .

מיותר לציין שהמשכורות במקומות אלו ואחרים מאותו סוג ואופי, הן מהגבוהות במשק.

נדמה שהציבור בישראל כבר יתרגל למצב או שהתייאש מלשנות את המצב המקומם של "עובדים עם היד על השלטר", שעושים כמעט מה שבא להם בחסות ההסתדרות שכמובן מודעת לכוחם של הועדים. נידמה שלרוב הפוליטיקאים בישראל אולי מלבד בודדים "יחידי סגולה" כמו שלי יחימוביץ, לא רק שלא אכפת, אלא נוח מבחינה פוליטית לרתום את אותם בעלי הכוח לצידם ולהיטיב עימם.

השיטה פשוטה, הועדים הכוחניים האלה מודעים היטב לחשיבות התקשורת. אז מה עושים? פשוט, שוכרים משרד יחסי ציבור מהצמרת בד"כ (זה עולה הרבה כסף? הצחקתם אותם הקופה של הועד מלאה),  הדוברים והיחצנים מטפטפים לנו על "סכסוך עבודה",  שם קוד המהלך אימים על צמרת האוצר, מכאן ועד כניעה לאותם עובדים חובבי נפוטיזם ותנאים, הדרך קצרה.

 אז מה אם עובדי רשות שדות התעופה הנמלים חברת החשמל ושכמותם, צוחקים על כולנו במשכורות המופרזות שלהם? רכב צמוד, דלק על חשבוננו רק חלק מהתנאים, אנחנו ובעיקר קובעי השכר של אותם סחטנים, מפוחדים למראה טרמינל בנתב"ג ריק, או סחורות נערמות בנמלים.  מדובר לרוב בבריונות לשמה במסווה של "מאבק עובדים", והכל בחסות ההסתדרות המגינה על החזקים. (למה ציפיתם? שההסתדרות תגן על החלשים? נו באמת, הצחקתם את עופר עיני וחבורתו).

בשנים האחרונות יחצני הצמרת מגוייסים על בסיס קבוע לטובת יעוץ תקשורתי ויחצנות לטובת אותם ועדים, אמרנו הכסף לא מהווה מיגבלה. אני האחרון שמגן על הקפיטליזם החזירי והטייקונים  שעושים כרצונם בחברות הציבוריות ובמשאבי הציבור, אבל הגיע הזמן שהציבור  ובעיקר חברי הכנסת והניבחרים יורידו את מסכת הצביעות מפניהם, ויפעלו להפסקת הנפוטיזם הבוטה או לפחות להקטנת כוחם של אותם עובדים מיוחסים ובעלי עוצמה, המהלכים עלינו איימים ועל קובעי המדיניות והאוצר. דוגמא אופיינית לכוחניות ולאסטרטגית "הקוזאק הניגזל"  תוך כדי גיוס יחצנים לטובת סקטור בעלי אינטרסים לכאורה "עממי ומסכן", היתה במלחמה המכוערת בלשון המעטה כנגד פרופ' ששינסקי אישית , והועדה שהחליטה "שומו שמיים" לא לוותר על המינימום המגיע לכולנו בגין תמלוגי הגז והנפט, ולא להיכנע לקומץ בעלי אינטרסים כלכליים זהה לטייקונים  בשם המיתמם "משקיע הגז והנפט הקטנים"... מוטי מורל ניכשל , אני שמח על כך כמו רבים בציבור.

אין לי בעיה עם הלגיטימיות של סקטורים וועדים כוחניים לשכור יחצנים ויועצי תקשורת, בדיוק כמו שעושים זאת הטייקונים. אבל הציבור והעיתונאים במיוחד, חייבים להיות הרבה יותר ביקורתיים גם כלפי הועדים הכוחניים הללו, ולא לקבל "כתורה מסיני" את המסרים המתחסדים והצבועים לעיתים קרובות של דובריהם ויחצניהם כתירוצים לשביתות ,דרישות שכר, וסחטנות החוזרת שוב ושוב בטיימינג ידוע מראש ,כדי ליצור הד חזק, מכבש לחצים וכניעה לסחטנותם.

קפיטליזם חזירי זה רע ומשחית, אבל מסתבר שגם סוציאליזם ונפוטיזם חזירי כפי שבא לידי ביטוי בישראל  באופן בוטה, חמור דיו והגיע הזמן להתקומם גם נגד התופעה המכוערת הזו. אי אפשר לסמוך רק על מבקר המדינה עם כל הכבוד, וקומץ זעיר של עיתונאים ומחוקקים אמיצים כמו שלי יחימוביץ ,שילחמו בנגע הזה לבד. גם הציבור חייב להתגייס להילחם נגד העובדים הנהנתנים על חשבוננו מהנפוטיזם החזירי, בדיוק כמו המלחמה הצודקת בקפיטליזם החזירי ובטייקונים.

 

 

מוטי קפלן – מרצה ויועץ ליחס"צ  שיווק ותקשורת שיווקית

אתר: www.mkimc.com

מייל: kaplans@netvision.net.il

 

מוטי קפלן יועץ ומרצה לשיווק, מכירות ותקשורת שיווקית מומחה בתחומי השיווק המכירות והתקשורת השיווקית כולל: אסטרטגיה וטקטיקה לשיווק נכון, לפרסום,יחסי ציבור, קידום מכירות ועוד, בהתאמה לכל עסק. http://www.mkimc.com נייד: 4646510 -054




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב